• Våra webbplatser
  • Köpa bostad
  • Karriär

Wästbygg Gruppen

• Bygger och utvecklar i södra och mellersta Sverige:

wastbygg.se
  • Bygger och utvecklar längs hela den norrländska kusten:

rekab.se
  • Logistik och industri i Norden:

• projektutveckling
    • entreprenaduppdrag
    lc.se
  • Bostäder till salu

Här hittar du alla våra egenutvecklade bostäder till salu.

Köpa bostad

Wästbygg Gruppen

• Bygger och utvecklar i södra och mellersta Sverige:

wastbygg.se
  • Bygger och utvecklar längs hela den norrländska kusten:

rekab.se
  • Logistik och industri i Norden:

• projektutveckling
    • entreprenaduppdrag
    lc.se
  • Bostäder till salu

Här hittar du alla våra egenutvecklade bostäder till salu.

Köpa bostad

Wästbygg Gruppen genomför förändringar i koncernledningen

Regulatorisk

Som ett led i Wästbygg Gruppens anpassning till rådande marknadsläge samt för att uppnå ett mer effektivt samarbete mellan koncernledning och styrelse genomför Wästbygg Gruppen en omstrukturering i koncernens ledningsgrupp. Robin Sundin, tidigare chefsjurist på Wästbygg Gruppen, utses till Chief Operating Officer med övergripande strategiskt ansvar för koncernens support- och stabsfunktioner.

– Ett fortsatt utmanade marknadsläge kräver en snabbfotad och effektiv organisation för att säkerställa att verksamheten landar så stark som möjligt när marknaden väl vänder. Robin Sundin har, såväl under sin tid som anställd som i sin tidigare roll som extern rådgivare till Wästbygg Gruppen, fått en djup förståelse för koncernens verksamhet som helhet samtidigt som han påvisat en mycket god strategisk förmåga och ett affärsmässigt förhållningssätt som sträcker sig långt utanför legala frågor. Det kommer att vara viktiga pusselbitar i utförandet av hans nya uppdrag och jag är därför glad att kunna utse honom till koncernens COO som ett steg på vägen mot att fortsatt utveckla Wästbygg Gruppen i linje med vår övergripande strategi, säger Jonas Jönehall, vd och koncernchef.

Förändringen träder i kraft den 1 juni 2024 och innebär att koncernledningen reduceras från 10 till 7 medlemmar. Efter förändringen består koncernledningen av Jonas Jönehall, vd och koncernchef, Robin Sundin, COO, Peter Bryng, interim CFO, Malin Bjurström, HR-chef, Joakim Efraimsson, vd Wästbygg AB, Anton Johansson, vd Rekab samt Magnus Björkander, affärsutvecklingschef Wästbygg AB.

……………………….

För ytterligare information, kontakta:

Jonas Jönehall, vd och koncernchef
E-post: jonas.jonehall@wbgr.se

wbgr.se
……………………….

Om Wästbygg Gruppen

Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB.

Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i Danmark, Norge och Finland. 2023 omsatte koncernen 4,8 miljarder och hade 550 anställda.